Množstvo elektroniky v aute nemusí znamenať drahé opravy

Ostatní

Keď chceme demonštrovať technický pokrok ľudstva v posledných desaťročiach, často sa ako príklad uvádzajú rôzne IT technológie. A čo autá? Tie súčasné sú tiež zásadne odlišné od tých, ktoré sa vyrábali povedzme pred dvoma desaťročiami.

Milovaná aj nenávidená

Jedným z rozdielov je aj množstvo elektroniky, ktoré je v súčasných autách. Z áut sa stali takpovediac počítače. A práve toto je jedna z častých tém motoristov. Niektorí si pochvaľujú zvýšený komfort, či bezpečnosť, ktorú všetky tie elektronické súčiastky ponúkajú.

Sú však aj vodiči, ktorí moderné automobily za toto kritizujú, lebo podľa nich sú opravy všetky tej elektroniky komplikované a drahé. My si teraz na niekoľkých príkladoch ukážeme, že to tak vôbec nemusí byť.

Originál nie je vždy najlepší

Problémy môže spôsobiť napríklad riadiaca jednotka ABS. Môže sa stať, že nebude komunikovať s vozidlom, či s niektorým zo snímačov a to v dôsledku chyby na riadiacej jednotke, ale aj jej zlým nastavením.

Meniť v takomto prípade riadiacu jednotku ABS by naozaj bolo drahé. Ale ak siahnete po opravenej, či repasovanej riadiacej jednotke ABS, môžete svoj problém vyriešiť za zlomok ceny novej. A naviac sa takto môžete zbaviť aj výrobných chýb, či „slabých“ miest, keďže bývajú nahradené lepšími komponentmi a materiálmi.

Reset a fungujeme ďalej

Ešte jednoduchšia je reaktivácia airbagovej jednotky po nehode. Nemyslíme však kvôli fyzickému poškodeniu. Riadiaca jednotka airbagu po nehode zapíše do pamäte záznam o nehode a stáva sa nefunkčnou.

Určite už tušíte, že nová airbagová jednotka by nebola lacná. Avšak pomocou moderného programovacieho a diagnostického zariadenia v kombinácii s príslušnými databázami a samozrejme aj schopnosťami je možné airbagovú jednotku resetovať a nastaviť na ďalšie použitie.

Zdroj obrázka:

Autor: Alexey Ryazanov / Shutterstock.com