Že do staršieho auta treba raz za čas investovať nejakú sumu, s tým sa tak nejako ráta. Ak teda neveríte rečiam niektorých fanatických fanúšikov nejakej značky, ktorí by vám boli schopní nahovoriť aj to, že na svojom aute nikdy nič nemenili.
Aj malá preliačina na karosérii vás môže vyjsť draho
V každom aute nájdete súčiastky, ktorých životnosť prakticky prevyšuje životnosť celého auta, ale rovnako je tam dosť aj takých, ktoré skrátka večne nevydržia. A potom sú tu aj také, s ktorých výmenou sa budete zapodievať väčšinou kvôli vlastnému, či cudziemu pričineniu.
Tým myslíme rôzne ťukance, menšie zrážky a podobne, ktoré môžu poškodiť karosárske diely na vašom aute. Počas normálnej prevádzky nie je dôvod, aby vám niečo na karosérii „odišlo“ a tak o to viac mrzí, keď musíte minúť nemalé financie na opravu nejakej kozmetickej vady, s ktorou sa nedokážete zmieriť.
Súčiastka, ktorá má stále povesť kazovej a drahej
Čo je však najväčšou nočnou morou pre majiteľov áut? Jednoznačne to, že začnú problémy s motorom. Bez funkčného motora sa nikam nedostanete a aj keď niektoré opravy motora nestoja veľa, rozsiahlejšie poškodenia sa ľahko zaradia medzi najnákladnejšie opravy.
Motor je skrátka najkomplikovanejšou súčasťou každého auta a tak je logické, že opraviť ho nebude vždy jednoduché. Ak by sme chceli ísť do detailov, veľkým strašiakom vodičov hlavne pri starších autách bolo, že budú musieť zháňať nové turbo.
Áno, staršie turbá boli naozaj často najkazovejšou súčiastkou v motore a ich cena rozhodne nebola nízka. Technológie však pokročili a platí to aj pre spoľahlivosť tejto súčiastky. A okrem toho, trendom je downsizing, ktorý má však za následok to, že stratený výkon je potrebné doháňať práve turbom. Takže v podstate sa pri kúpe nového auta turbu ani nevyhnete.
Zdroj obrázka:
Autor: Andrey_Popov / Shutterstock.com